Mezi březnem a květnem roku 2015 napsal John Zorn 300 nových skladeb, které uspořádal do souboru nazvaného The Bagatelles. Během tohoto speciálního koncertního maratonu se představí 14 ansámblů, které zahrají přes 50 skladeb ze Zornova rozsáhlého hudebního cyklu. Na Maratonu bagatel se představí jak ústřední členové Zornova vnitřního kruhu, tak skvělí mladí hudebníci ze světa jazzu, rocku a vážné hudby, a dohromady ztvární mikrokosmos Zornova hudebního světa. PĚT hodin nepřetržitého tvůrčího nasazení v podání těch nejlepších hudebníků z pulzující newyorské „downtown“ scény.

JOHN ZORN / BAGATELLES MARATHON

MASADA
John Zorn (saxofon/sax)
Dave Douglas (trubka/trumpet)
Greg Cohen (kontrabas/bass)
Joey Baron (bicí/drums)
 

SYLVIE COURVOISIER AND MARK FELDMAN
Mark Feldman (housle/violin)
Sylvie Courvoisier (klavír/piano)

 
MARY HALVORSON QUARTET   

Mary Halvorson (kytara/guitar) 
Miles Okazaki (kytara/guitar)   
Drew Gress (kontrabas/bass)
Tomas Fujiwara (bicí/drums)

 
CRAIG TABORN
 
Craig Taborn (klavír/piano)
 

TRIGGER
Will Greene (kytara/guitar)
Simon Hanes (baskytara/bass)

Aaron Edgcomb (bicí/drums)
 

JOHN MEDESKI TRIO
John Medeski (varhany/organ)
Dave Fiuczynski (kytara/guitar)
Calvin Weston (bicí/drums)
 

ERIK FRIEDLANDER-MIKE NICOLAS DUO
Erik Friedlander (violoncello/cello)
Michael Nicolas (violoncello/cello)

BRIAN MARSELLA TRIO
Brian Marsella (klavír/piano)
Trevor Dunn (kontrabas/bass)
Kenny Wollesen (bicí/drums)
 

IKUE MORI
Ikue Mori (elektronika/electronics)

 

KRIS DAVIS
Kris Davis (klavír/piano)
Mary Halvorson (kytara/guitar)
Drew Gress (baskytara/bass)
Kenny Wollesen (bicí/drums)
 

GYAN RILEY AND JULIAN LAGE
Gyan Riley (kytara/guitar)
Julian Lage (kytara/guitar)
 

NOVA QUARTET   
John Medeski (klavír/piano)
Kenny Wollesen (vibrafon/vibes)  
Trevor Dunn (kontrabas/bass)    
Joey Baron (bicí/drums)  
 

PETER EVANS
Peter Evans (trubka/trupmet)
 

ASMODEUS
John Zorn (dirigent/conductor)

Marc Ribot (kytara/guitar)
Trevor Dunn (baskytara/bass)

Kenny Grohowski (bicí/drums)

CONTEMPORARY CLASSIC?

 

Jak dlouho může trvat než se z hudebního díla stane „klasika“? 20 či 30 let nebo i déle (Lisztova Sonáta h moll si musela počkat půl století na to, aby byla přijata mezi velká díla klavírní literatury.) Prodloužily nebo dokonce zvrátily náročné výrazové prostředky avantgardy tento proces? Nebo je snad celá myšlenka kanonického repertoáru již v dnešní době zastaralá?

Právě k zamyšlení nad těmito úvahami vybízejí koncerty v cyklu Contemporary Classic? Zdá se, že během posledních deseti let začalo být možné identifikovat díla složená v období od 50. do 70. let, která disponují tímto ikonickým statusem. A přestože se neustále objevují další a další díla, jež si zasluhují naši pozornost, nebyla některá napsána až příliš nedávno na to, abychom je mohli označit za přelomová?

PROGRAM:

18:00                                                                                 

RECITAL I                                                                   

Stockhausen:Klavierstuck X      

Radulescu: Sonata no.2             

Saariaho: Prelude                     

Guerrero: Op. 1 Manual 

20:30 

 

RECITAL II                                                            

Ferneyhough: Lemma-Icon-Epigram    

Berio: Six Encores                         

Jolas: B for Sonata                                     Xenakis: Mists

Legendární klavírista Alfred Brendel zavítá do Prahy, aby představil své knihy, přednášel o interpretaci Mozarta a nabídl mistrovský kurz s českým souborem Trio Incendio. Součástí dalších vystoupení je souborné provedení smyčcových kvartetů Bély Bartóka a česká premiéra skladby Future Family českého skladatele Miroslava Srnky, oboje v podání jednoho z nejžádanějších světových souborů Quatuor Diotima. Partnerem celé akce je Česká filharmonie.

PROGRAM:

17. 3. 2019

Sukova síň, Rudolfinum

 

18:00 

Alfred Brendel:

O interpretaci Mozarta

přednáška

 

 

 

 

 

 

19:30

Alfred Brendel:

Křest knih a autogramiáda

A-Z Klavíristova abeceda

Souborné vydání poezie

18. 3. 2019  

Sukova síň, Rudolfinum

 

18:00

CYKLUS BARTÓK I 

 

Béla Bartók              

Smyčcový kvartet č. 1, op. 7

Smyčcový kvartet č. 3

Smyčcový kvartet č. 5

Quatuor Diotima

 

21:00

FUTURE FAMILY

Miroslav Srnka

Future Family (česká premiéra)

Přednáška a provedení skladby

Miroslav Srnka

Quatuor Diotima

19. 3. 2019

Sukova síň, Rudolfinum

18:00

CYKLUS BARTÓK II 

           

Béla Bartók              

Smyčcový kvartet č. 2, op. 17

Smyčcový kvartet č. 4

Smyčcový kvartet č. 6

Quatuor Diotima

20:00                            

MASTERCLASS

Franz Schubert:

Klavírní trio č. 1

Alfred Brendel

Trio Incendio

REFERENCE

Prague Music Performance má bezpochyby světové parametry a zařadil se mezi nejvýznamnější pražské kulturní akce. Organizační tým PMP si skutečně zaslouží to nejvyšší uznání.

Harmonie

Osobně mohu potvrdit, že úroveň PMP je vynikající. Podporuji snahu organizátorů vytvořit v našem hlavním městě stálou tradici tohoto prestižního mezinárodního projektu. S potěšením přijímám záštitu nad Prague Music Performance.

Ivan Moravec

Mladí organizátoři do Prahy přinášejí tolik potřebné mezinárodní workshopy a společně s nimi světové osobnosti hudby. Mám radost, že talentovaní čeští hudebníci mají možnost pracovat s těmito mistry a festival bude jejich startem  mezinárodním úspěchům. S radostí přijímám záštitu nad tímto projektem.

Josef Suk

Prague Music Performance je vynikající organizace v nádherném městě se skvělými lidmi!

Alfred Brendel  

Ten nejobětavější a nejzapálenější tým, jaký jsem kdy poznal, vytvořil v Praze jako mávnutím kouzelného proutku cosi úžasného. Lidé kolem Prague Music Performance jsou vášniví milovníci umění a lidé se srdcem na dlani. Ať dál nesou pochodeň toho, co vytvořili - ovzduší lásky a nejvyšší úrovně vzdělávání!

Andrei Gavrilov

PMP mohu jen doporučit a popřát mu, ať se těší zasloužené podpoře!

Paul Badura-Skoda

Bravo Prague Music Performance! Nádherná idea v jedinečném městě.

Leon Fleisher

Na světě dnes existuje tisíce festivalů a je mezi nimi těžké uspět. Prague Music Performance je jedním z nemnoha, kterým se to daří! Zápal Jana Bartoše i jeho týmu zaručuje úspěchy! Atmosféra na PMP je příkladná. Domnívám se, že Česká republika může být na tuto organizaci náležitě hrdá!

Tamás Vásáry

Prague Music Performance přivádí do Prahy velké hudební osobnosti z celého světa.

Ivan Klánský

Prague Music Performance zaslouží jakoukoliv možnou pozornost a podporu! Přináší do Prahy mezinárodní workshopy vrcholné úrovně, které dosud v hlavním městě chyběly. PMP bezpochyby obohacuje pražský kulturní život, stejně jako přináší možnost mezinárodních zkušeností na domácí půdě mladým českým hudebníkům.

Jiří Bárta

Považuji tento projekt za velmi ambiciózní a přínosný pro českou kulturu.

Ivan Ženatý

PMP je skvělá organizace!

Brad Mehldau

Ohromně jsme si to užili! Úplně nás to tu rozložilo…ale určitě se tu zase brzy dáme dohromady. Tak někdy příště!

Esperanza Spalding

Prague Music Performance patří mezi moje oblíbené festivaly. Jedno z nejlepších míst na celém světě!

Adrian Belew

Díky, že jste se o nás postarali! Ta nejlepší pohostinnost a nejpříjemnější publikum, které jsme doposud na turné zažili. Máme vás moc rádi!

Thurston Moore

Děkujeme vám za skvělé zajištění koncertu a podporu! Moc jsme si to v Praze užili!

Einstürzende Neubauten

Prague Music Performance vyvíjí soustavnou činnost na vysoké profesionální úrovni. Kromě místa působnosti svým dopadem přináší jednoznačný prospěch celému pražskému kulturnímu životu. Za dobu několika let své existence PMP potvrdil své odborné a umělecké kvality a přínos svých projektů. Komise hodnotí kladně rovněž edukační rovinu, kterou PMP přináší. Tento vysoce koncepční a zdařilý projekt doporučujeme výrazně podpořit.

hodnocení odborné komise Magistrátu hl. m. Prahy

 

© 2023 by ARTISTS COOPERATIVE. Proudly created with Wix.com